Pregatit de iarna? 8 recomandari simple pentru soferii de tir incepatori
Te-ai decis sa urmezi cariera tatalui tau sau ai fost atras de meseria de sofer de tir. Ai parcurs cursurile obligatorii si examenele si esti mandru posesor al unui permis de conducere categoria C si C+E. Felicitari!. Ti-ai luat si atestatul de marfuri si ai reusit sa convingi cu entuziasmul tau un patron sa te angajeze ca sofer de tir incepator in cadrul unei companii de transport marfuri. Daca esti norocos ai chiar ocazia sa lucrezi cu un sofer ex[ereimentat care este deajuns de intelegator sa iti spuna si cateva “secrete” ale meseriei de sofer de tir.
Dar ce te faci daca esti lasat singur si ai prins si iarna in perioada de proba? Cum te-ai pregatit de iarna?
Truckmagia ti-a pregatit sugestii practice si care te pot ajuta sa treci cu bine peste prima iarna ca sofer de tir .
1.Condusul pe timp de iarna si in conditii climaterice deosebite iti poate oferi cateva surprize nu tocmai placute.
Ia cu tine in cabina cateva accesorii utile in cazul in care esti prins in cabina si conditiile meteo sunt nefavorabile:
-haine calduroase ( material gen fleece, manusi , pelerina antiploaie
- geaca groasa care potrivita si pentru temperaturile scazute pe timpul noptii dar si peste zi ( eventual o cu captuseala detasabila)
- lanterna
-patura , apa si mancare ( conserve)
-cabluri de incarcare
-curatator de geamuri ( pentru gheata )
-planifica-ti calatoria cu atentie –verifica starea vremii sa stii la ce conditii meteo sa te astepti
2. Inainte de a pleca fa o inspectie completa a camionului .
Soferii de tir sunt obligati sa verifice visual camionul inainte de fiecare cursa.Asta include: starea cauciucurilor, stergatoarele de parbriz, lichidul de parbriz ( ai grija sa fie cel de iarna –minus 25 de grade ), luminile.
3.Prudenta
Majoritatea accidentelor au loc din cauza ca soferii de tir nu isi adapteaza viteza la conditiile de drum. Nu este cazul sa te simti Schumacher! Hidroplanarea se inatmpla mai des la viteze mari.
4.Pastreaza distanta!
Referitor la distanta , lasa sufficient intre tine si masinile din fata si spatele tau.Asta iti va da timp in cazul unei franari bruste sa eviti coliziunea.
4.Franeaza si accelereaza cu grija
Evita sa franezi sau sa accelezi brusc.In cazul in care camionul este dotat cu ABS acesta Evita blocarea rotilor.In caz contrar fraeaza cu atentie pentru a reduce blocarea rotilor si a evtita alunecarea .Atentie mare la poduri unde gheata se acumuleaza mai usor.
5.Respecta indicatoarele rutiere
Daca intalnesti un indicator care te avertizeaza ca urmeaza o curba periculoasa sa stii ca nu este intamplator !
6.Ramai in cabina daca esti prin intr-o furtuna
In cazul in care conditile meteo devin grele sit e trezesti blocat pe drum singur fara ajutor este de preferat sa ramai in cabina.Iesitul pe furtuna fara vizibilitate te poate pune in situatia s ate pierzi.Imbraca-te gros si ramai cald. Este de preferat sa te misti din 10 in 10 minute , sa faci cateva miscari sa te mentina cald.
7.Asculta starea meteo si ia masuri in concordanta
Priveste situatia in ansambu ca s aai timp sa reactionezi in caz de hazard.Verifica care este planul B dupa ce ai facut tot posibilul sa anunti colegii, dispeceratul, patronal unde te alfi.Fii clar si concis in exprimare .
8. Nu uita de aditivul pentru motorina
Temperaturile scazute pot face motorina sa se transforme in gel.Fii pregatit cu un aditiv pentru motorina , asta te va ajuta sa fii pregatit pentru situatii cu temperature sub minus 25 de grade .
In toate situatiile de mai sus foloseste-si propria judecata , daca conditiile meteo sunt extrem de dificile poate e bine sa discuti cu managerul ca prefer sa astepti pana vremea se va imbunatati . In definitive viata ta e mai importanta decat banii pe acea cursa!
Voi cum ati procedat in situatii de vreme extrema?
Drumuri bune si sigure si iarna usoara!